A Kindle-lel rendelkezők átlagosan évi 1233 dollárt költenek az online kereskedőnél, a többiek átlagosan évi 790 dollárt. A Kindle-tulajdonosok nem csak egy alkalommal költenek többet, hanem gyakrabban is vásárolnak a webáruházban.
A Kindle Fire mindenhez hozzáférést ad, amit az Amazon árul, az e-könyv-olvasóval pedig rengeteg könyvet vásárolnak, ez volt Bezos, az Amazon alapítójának a célja.
Néhány évvel ezelőtt stratégiaként fogalmazta meg, hogy azért adják olyan olcsón a hardvert, hogy magukhoz kössék a vásárlókat és azok ott költsék el dollárjaikat:
"A modell lényege, hogy az Amazon nem a hardveren szeretne pénzt keresni. Nem követik az az általánosan elfogadott stratégiát, hogy drágán adják magát a készüléket és ezzel próbálnak nyereségesek lenni, de az a stratégia is távol áll tőlük, hogy amit elvesztenek a frontvonalban, azt a háttércsapatokon próbálják meg behozni.
Az Amazon már a Kindle Fire-rel világossá tette, a tabletet arra akarják használni, hogy a tartalmat – videót, könyvet és webáruházat – eljuttassák a fogyasztókhoz. Egyszerű a modell, agresszív árpolitikával elérik, hogy az ő hardverjeiket vegyék meg a vásárlók, majd jól szervezett, hatalmas gépezetet rázúdítva arra buzdítsák a felhasználókat, hogy a tartalmat is tőlük vegyék meg. A hardver már irreleváns ebben a modellben, a lényeg a tartalom"
A tartalmat pedig olcsón adják, hogy minél többet adjanak el. Sőt rengeteg ingyen tartalom is van az oldalon.